Recepty · Saláty; dresinky

Ředkvičkový salát s umeoctem

Když se řekne zeleninový salát, určitě si jako první představíte rajče, papriku a okurku. Stále ta samá kombinace. Navíc na tuto zeleninu ještě není vhodná doba. Připomeňte si, jaká zelenina je vhodná ke konzumaci v jarním období  → sezónní zelenina JARO. Z takové zeleniny pak opravdu můžeme čerpat sílu přírody.
llll

Suroviny:

  • Hlávka salátu
  • Svazek ředkviček
  • Umeocet

Příprava:  / doba přípravy 10 minut

Hlávku salátu rozebereme na jednotlivé listy a každý list důkladně promyjeme. Poté listy libovolně pokrájíme. Ředkvičky omyjeme, odkrojíme stopky a na hrubo je nastrouháme (případně také pokrájíme). Přidáme k salátu, zalijeme umeoctem (přibližně 1 – 2 polévkové lžíce) a rukama promačkáme. Salát je vhodné nechat odležet.

Tipy:

Ještě můžeme salát vylepšit přidáním pickles z bílé ředkve. Jeho výroba je velmi jednoduchá → nastrouháme bílou ředkev, nebo ředkev vodnici, zalijeme umeoctem, promačkáme a naplníme do sklenice. Umačkáme tak, aby ředkev byla ponořená pod šťávou. Poté sklenici uzavřeme a 3 dny při pokojové teplotě necháme kvasit. Další nápady na chutné pickles a podrobnější návod na přípravu naleznete ZDE.

9 komentářů: „Ředkvičkový salát s umeoctem

  1. Dobré odpoledne, je vidět, že mám dobrý výcvik, protože tento salát jsem letos „vařila“ už několikrát. Někdy přidám trochu tofunézy, někdy trošku olivového oleje. A salát a ředkvičky naprosto superekobio z vlastní zahrádky.

  2. Dobry den, hledala jsem nejake stranky s recepty na ‚pickles‘ a konecne jsem nasla u Vas. Ted uz mi prave jeden salatik kvasi a cekam az bude hotov ale uz premyslim, jaky udelam dalsi. Chci se jen zeptat – v te zavarovaci nebo jine sklenici to zavrete na pevno aby tam vzduch nemohl anebo to vicko na sklenici spis jen tak polozit, aby se tam vzduch mohl dostat a nejak spolupracovat na tom kvaseni? Tohle mi neni uplne jasne. Jinak dekuji za pekne pocteni na Vasich strankach, jsou to zajimavy a uzitecne informace!

    1. Dobrý den, jsem ráda, že jste u mě našla, co jste hledala. Co se týče víčka, tak to zašroubuji, ale tak 1x za dva dny sklenici otevřu a upustím vzduch. Kvašením totiž stoupá ve sklenici tlak, proto se zelenina neplní až po okraj. On by k tomu správně vduch jít neměl, v kvašáku je zelenina zatížená a je pod hladinou nálevu. Posledně jsme zkoušela kvasit bílou ředkev s umeoctem, byla výborná, můžete ji taky zkusit ;)

  3. Dobre, dekuji moc za rychlou odpoved. Vyzkousim to tedy jak rikate, uz se tesim na salatek! Mejte se dobre a preji hodne uspechu!

Napsat komentář