RSS

Analýza složení těla

Senzorová měřící technologie přístrojem OMRON BF 511 využívá měření z chodidel i dlaní současně a je jednou z nejpřesnějších metod měření celého těla.

Měření obsahuje tyto parametry:

1.  Tělesnou hmotnost
2.  Obsah tělesného tuku v %
3.  Obsah viscerálního tuku
4.  Body Mass Index – BMI
5.  Podíl kosterního svalstva
6.  Hodnotu bazálního metabolismu

→ Obsah tělesného tuku

Údaj o množství tělesného tuku ve vztahu k celkové tělesné hmotnosti. V závislosti na místě ukládání tuku v těle se tento tuk označuje jako viscerální nebo jako podkožní.

→ Obsah viscerálního tuku 

Viscerální tuk = tuk okolo vnitřních orgánů. Příliš velké množství viscerálního tuku je úzce spojováno se zvýšenou hladinou tuku v krvi, což zvyšuje riziko vzniku civilizačních onemocnění, jako je např.: cukrovka, vysoký krevní tlak, ateroskleróza aj.
S ohledem na prevenci nebo zlepšení stavu při vzniku onemocněních je velmi důležité pokusit se snížit hladinu viscerálního tuku na přijatelnou úroveň.

→ Body Mass Index  – BMI

Poměr mezi hmotností a výškou.

→ Kosterní svalstvo

Svaly v lidském těle se dělí na dva typy: svaly hladké (ve vnitřních orgánech, jako je např. srdce), a svaly příčně pruhované připojené ke kostem, které zajišťují pohyb těla. Objem kosterního svalstva je možné zvětšit cvičením, nebo jinou aktivitou. Zvýšený poměr kosterního svalstva umožňuje tělu snadněji spalovat energii, což znamená, že je méně pravděpodobná její přeměna na tuk.

→ Bazální (klidový) metabolizmus

Bez ohledu na stupeň vaší aktivity vyžaduje tělo minimální příjem energie k zajištění svých základních funkcí. Číslo, kterým se označuje klidový metabolismus, vyjadřuje, kolik kalorií potřebujete přijmout, abyste zajistili dostatek energie pro základní funkce těla = kolik kalorii spotřebuje vaše tělo za 24 hodin v klidu.

Reklamy
 

10 responses to “Analýza složení těla

  1. Rozbor jídelníčku

    05/01/2011 at 12:18

    Dobrý den,
    jsem studentkou výživového poradenství, zajímalo by mě jak vypadá správný rozbor jídelníčku, mohla bych prosím poprosit o radu, popřípadě jestli existuje nějaký vzor,
    předem moc děkuji za ochotu a váš čas
    S pozdravem
    Vendula Mrákotová

     
    • jídlo

      11/01/2011 at 16:50

      zdravím… co vím já, tak jídelníčky jsou vysoce individuální záležitost. Základem jsou tuky, cukry a bílkoviny (třeba u bílkovin: 2:1 – 2 pro rostliné a jedna pro živočišné; u tuku to bude obdobně, kde je prioritou využívat spíše rostliné 100% tuky, ještě se dává také přednost rybímu tuku z hlubokomořských ryb; když využijete google jistě najdete, myslím že je toho dost i na wikipedii).
      Co k sestavení jídelníčku potřebujete vědět dle mého názoru:
      a) co dotyčný člověk opravdu jí – budete potřebovat znalosti ohledně složení potravin
      b) kolik toho vypije!!! (velice důležité, počítá se jen čistá voda – popřípadě byliné, ovocné čaje a u syrupů nevím jak to přesně je, ale dá se u nich přihmouřit oko, pokud nepije vodu, spočítá se všechno co vypije bez alkoholu a vykrátí se to cca o 30% z celkového množsví; druhou možností je zjistit kolik za den vyloučí tekutin močí a přičíst průměr toho kolik může za den vypotit – nezapomenout na rozdíly mezi gaučovým povalečem, sportovcem, či člověkem v častých stresových situacích, nemocným člověkem, atd…)
      c) zdravotní stav (vylučování, nemoce, stav pokožky, vlasů, nehtů, bělma očí, pocení, atp… hodně napoví co kde může scházet, nebo čeho je zvýšená potřeba, nezapomenout i na zlozvyky jako je třeba kouření, a brát ohled na léky)
      d) psychycký stav (silné výkyvy nálad, podrážděnost, silné výkyvy energie až totální únava)
      e) pomoci mohou i přístroje jako je OMRON BF 511 kde se měří vnitřní tuk okolo orgánů a svalovina (to že je člověk hubený a má BMI v pořádku neznamená, že nemusí mít zvýšené množství tuku okolo orgánů; také u lidí trpící nadváhou může nastat stav kdy mají nedostatečné množství svalové tkáně a jejich tělo tedy trpí tělesnou podvýživou.)
      f) studovat; a že materiálů je hodně včetně různých tabulek, avšak i když nám tabulky mohou ukázat „ideální stav“ neplatí pro každého a způsob dosažení je individuální.
      g) ne vždy musí něco scházet!!! Při dnešních potravinových doplňcích, laickému užívání dle „selského rozumu“, nedostatečné informovanosti nejen uživatele ale i prodejce p. dopňků, dost často dochází k předávkování. Není pravda, že vše co tělo nespotřebuje hned vyloučí. Minerály a vitamíny se mohou skladovat třeba v tucích (tyhle betonové tuky, jsou nejhůře odstranitelné), tak ve svalovině i v orgánech kde pak způsobují neplechy.

      Jinak doporučuji si mnohem více nastudovat a následně pak konzultovat (debatovat) o určitých věcech než se obecně ptát, třeba i na konkrétní věci, ale bez znalosti „omáčky“ (věcí) okolo. Kromě internetu můžete využít i knihkupectví a materiály pro SŠ a VŠ zdravotní.

      Podotýkám sama jsem amatér…

       
  2. schůzka

    08/01/2011 at 09:42

    Dobrý den slečno Škramlíková,
    mohli bychom si domluvit nějakou tu schůzku? Nejlépe v co nejbližší době?
    Děkuji Zemanová Pavla, DiS

     
    • skramlikova

      08/01/2011 at 19:38

      Dobrý den slečno Zemanova. Domluvit si schůzku nebude problém, domluvíme se po telefonu. Hezký večer

       
  3. Eva

    01/05/2012 at 20:53

    sirup, psychický ….hmmmm

     
  4. špániková vladimíra

    01/06/2012 at 16:54

    DOBRÝ DEN,JSEM KUCHARKA A VARIM PRO FIRMU,KTERÁ PRODUKUJE KRABIČKOVOU DIETU,CHTELA BYCH SE OHLEDNE TETO CINNOSTI VICE VZDELAT,ABYCH NEDELALA CHYBY.JESTE SE ZEPTAT CO JE ČAJ BANCHA A K ČEMU JE DOBRÝ.DĚKUJI ŠPÁNIKOVÁ

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      04/06/2012 at 10:31

      Dobrý den, čaj Bancha je odrůda zeleného čaje. Běžné zelené čaje jsou z jednoletých lístků, obsahují kofein a další negativní látky, nejsou proto vhodné na celodenní pitný režim, ale spíše je vhodné si je dávat po šálcích. Také přispívají k překyselení organismu. Naproti tomu čaj Bancha je čaj z tříletých lístků a větviček, neobsahuje kofein ani jiné negativní látky a navíc působí v těle jako zásada. Vhodný je k pití zejména po jídle, ale také je ideální pro celodenní pitný režim. K čaji Bancha patří ještě čaj Kukicha (vhodný na zimu) a čaj Hojicha (vhodný na léto). Bancha je neutrální.

       
  5. Veronika Vojtková

    09/01/2017 at 13:38

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat zda měříte i podíl vody v těle.Děkuji

     

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: