RSS

Celerový salát s jablky a zázvorem

12 úno

V zimě, kdy je dost omezený výběr sezónního ovoce i zeleniny, není snadné udržet si v jídelníčku jejich dostatečné množství a ještě si pochutnat. V tomto období by měla být minimálně polovina konzumované zeleniny a ovoce tepelně upravená, menší podíl pak tvoří forma čerstvá. Takže stejně tak jako v létě si můžeme i v zimě připravit výborný sezónní salát. Přídavek zázvoru navíc podpoří krevní oběh a zahřeje nás.

Jablečný salát s celerem a ořechyiiii
Suroviny:  / 2 porce

  • 2 menší jablka
  • 1/4 celerové bulvy
  • polévková lžíce rozinek (nebo kustovnice čínské)
  • 3 cm zázvorového kořene
  • 1 polévková lžíce slunečnicových semínek
    lll

Příprava:  / délka přípravy 15 minut

Jablka umyjeme, rozkrojíme na půl a vykrojíme jádřince. Celer zbavíme slupky a také umyjeme. Jablka i celer nastrouháme na hrubém struhadle. Rozinky rozkrájíme na malé kousíčky (můžeme je předem i pařit, ale není to podmínkou). Spolu se slunečnicovými semínky přimícháme je ke směsi strouhaných jablek a celeru a zakápneme citronovou šťávou, nebo jablečným octem. Na závěr přidáme 1-2 lžičky čerstvé zázvorové šťávy, kterou vymačkáme z jemně nastrouhaného zázvorového kořene. (Kořen zázvoru je lepší před strouháním zbavit slupky, může totiž obsahovat mikroplísně, které nejsou na pohled viditelné).

Rady a tipy: 

Někdy není snadné najít si čas na vaření, a i když je samozřejmě nejlepší, konzumovat zeleninu a ovoce co nejčerstvější, můžete ušetřit svůj čas tím, že si uděláte salátu větší množství a budete ho mít třeba i na druhý den. Takový salát stále bude lepší volbou než jiná sladkost s rafinovaným cukrem a tukem.

 

Vlastnosti: , , , , , , ,

19 responses to “Celerový salát s jablky a zázvorem

  1. Jana

    12/02/2013 at 23:01

    Dnes po přečtení Vašeho receptu jsem si hned nakoupila suroviny a teď ho vytvořila. Byla jsem trochu skeptická z toho celeru, ale opravdu je to výborné! A ty hrozinky! Mňam! Díky za další skvělý tip :-)

     
  2. Veronika

    26/02/2013 at 14:02

    Vynikající záležitost..:) vyzkoušela jsem a už se těším, že si ho uděláme znovu. Děkuju za inspiraci..:)

     
  3. Honza Převrátil

    05/03/2013 at 11:20

    Vážně dobrota, zrovna jsem ho zkusil, jen jsem neměl hrozinky, ale dodám si je do toho zbytku. Dal jsem si tam ještě špetku skořice, k jablkům tak nějak patří. Super recept.

     
    • Honza Převrátil

      05/03/2013 at 11:23

      A navíc ještě koukám na chytré stránky, že celer mi dopomůže k doléčení. Takže další takový všelék a já jsem ho tak opomíjel – hanba mi ;)

       
    • Jana Škramlíková, DiS.

      05/03/2013 at 14:42

      Děkuji, jsem ráda, že Vám chutná ;-)

       
      • Honza Převrátil

        05/03/2013 at 21:26

        Zkoušel jsem ho i na děti,ale moc jsem neuspěl ;) to je něco -nevědí, o co přicházejí ;)

         
      • Jana Škramlíková, DiS.

        06/03/2013 at 08:21

        Ta pro děti to chce raději mrkev s jablkem, to docela jedí ;-)

         
  4. Marek

    01/08/2013 at 14:03

    Výborný recept ! Chutnalo to skvele. Myslel som si, že to nie je dobrá kombinácia, ale opak je pravdou.

     
  5. karcanka

    27/09/2013 at 13:26

    Velice dobrá kombinace, celer s jablky dělám již dlouho ale přidat zázvor mne zatím nenapadlo

     
  6. Šárka

    27/12/2013 at 08:44

    Velice dobrý salát. Já přidala kokos . Nějak postrádám tuky. A přidala trošku převařené vody . Salát byl šťavnatější. Sice jím podle pravidel primal ale nějak postrádám chutné recepty ze sezónní zeleniny. Na rajčata a okurky fakt nemám chuť!!!Děkuji

     
  7. Jitka

    02/01/2014 at 16:16

    Salát byl výborný, ale moc mi tam neseděl ten zázvor pro svoji výraznou chuť. Ale to je věc názoru ;)
    Nastrouhala jsem do toho ještě eidam a bylo to dobré oživení ;)

     
  8. Lucie

    14/12/2014 at 20:33

    Výborné, znala jsem akorát kombinaci jablek s mkrví, ale tenhle je lepší, má šmrnc. Navíc narozdíl od mrkve mi celer často zbyde, tak tohle je dobrý způsob jak ho zužitkovat.

     
  9. Hanka J.

    26/02/2015 at 20:27

    Tento recept vřele doporučuji, vždy si na něm velmi dobře pochutnáme a rádi si ho připravíme.

     

Zanechat Odpověď

 
