RSS

Zdravé polévky jako nepostradatelná součást našeho jídelníčku

01 lis

Polévky rozhodně nepatří mezi jídla složitá na přípravu. Mnohdy stačí všechny suroviny vložit do hrnce a prostě uvařit. Proč je tedy tak zanedbáváme? Nejvíce polévek se konzumuje v chladnější části roku, a jelikož zima je dlouhá, je někdy obtížné, stále vymýšlet nové variace polévek, a tak je radši nevaříme. Co může být ale v mrazivém počasí lepším jídlem, než talíř horké polévky? 

Výhody konzumace polévek:

  • Mohou být snídaní, svačinou, obědem i večeří.
  • Jsou vhodným způsobem, jak denně zkonzumovat alespoň minimální doporučené množství sezónní zeleniny.
  • Obsahují minerály, vitaminy a vlákninu.
  • Tekutiny z polévek se započítávají se do pitného režimu. V zimě bývá problém s dodržováním pitného režimu, jelikož mnohým z nás nemusí chutnat celodenní pití čaje a na chladnou vodu nemáme chuť.
  • Dokážou zasytit a zároveň nejsou vysokou energetickou zátěží (vyjma polévek zahušťovaných jíškou, nebo s přídavkem uzenin a tučného masa)
  • Snadný způsob, jak zařadit luštěniny, nebo zvýšit jejich podíl v našem jídelníčku.

Nelámejte si hlavu s tím, jakou polévku uvaříte. V obchodech zdravé výživy můžeme koupit už namíchané polévkové směsi i s návodem na přípravu →

Ó hladové Já

Složení: čočka velkozrnná, hrách žlutý loupaný půlený, hrách zelený půlený, vigna čínská (fazole černé oko), sušená cibule, sušená mrkev.

Ontario

Složení: rýže dlouhozrnná pololoupaná, čočka drobnozrnná červená, vigna zlatá (fazole mungo), zizánie vodní, sušená mrkev.

Siesta

Složení: čočka drobnozrnná červená, ječné vločky, brambory konzumní sušené, sušený pór

Country life polévková směs

Složení: červená čočka, zelený a žlutý hrách, zrno a vločky z ječmene,

 

Ke všem směsím přidejte vždy čerstvou zeleninu. Vhodné druhy jsou zejména: mrkev, celer, pastyňák, petržel, pórek, brokolice, kapusta, květák, červená řepa a další druhy, podle sezóny.

Pokud směs obsahuje pouze luštěniny, přidejte ještě libovolnou obilovinu, nebo směs obilovin. Vhodné obiloviny jsou: rýže, bulgur, pohanka, oves, jáhly, oves, ječmen. Použít můžete také těstoviny, vločky nebo obilné kaše.

Husté polévky mohou být hlavním a komplexním jídlem.
Vývarové polévky jsou lepší jako předkrm, po kterém následuje hlavní chod. A pokud jsou konzumovány jako hlavní chod, a nejedná se jen o malou svačinku mezi hlavními jídly, přidejte k nim ještě kousek pečiva.

Vyzkoušejte také →

Kapustová polévka s červenou čočkou

Brokolicový krém s tofu

Čočková polévka s klaso klobásou

Reklamy
 

Vlastnosti: , , , , , , , ,

3 responses to “Zdravé polévky jako nepostradatelná součást našeho jídelníčku

  1. Witch

    02/11/2012 at 07:45

    Asi by nemělo zapadnout, že zvýšené nebezpečí chudokrevnosti našich dětí je spojeno v tím, že matky přestaly vařit polévky z kostí a masa a cpou je především bílým masem. Což je známo po nějakém výzkumu tak 5 let. Slepičí polévka sice mnohým může připadat jako kanibalismus, ale díky papiňáku je nejen rychlý léčivý vývar (kuřecí zbytky na polévku vám slepičí nedají z toho důvodu, že holt nejsou ze slepice), alei i měkké maso do rizot a salátů, k dalším úpravám…

     

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: