RSS

Mrkvovo-rýžové placičky

06 dub

I z pouhých dvou potravin se dá uvařit zajímavé a velmi chutné jídlo, které nám zároveň poskytne důležité látky, jako jsou kvalitní složité sacharidy, vláknina a rostlinné bílkoviny bez cholesterolu. Věřte, že i jídlo bez masa může být pro člověka kvalitní a plnohodnotnou stravou. Pokud jste tedy nedrželi předvelikonoční masopůst, přijde Vám právě tento recept vhod.

Suroviny:

  • 120g kulatozrnné rýže natural
  • 2 středně velké mrkve
  • solčanka
  • mořské řasy kombu
  • rostlinný olej vhodný na tepelnou úpravu

Příprava:   / doba přípravy 2 hodiny

Nejdříve si dáme vařit rýži. Do hrnce nalijeme vodu, nesolíme, ale přidáme trochu mořských řas (není podmínkou). Rýži propláchneme, vložíme do vroucí vody a vaříme 1 hodinu za občasného míchání. Mezitím si nastrouháme mrkev na hrubém struhadle, vložíme do pánve, podlijeme trochou vody a posypeme solčankou. Dusíme jen pár minut, než nám mrkev změkne a vypaří se všechna voda. (Do pánve se nesmí přidat olej, jinak by placičky později špatně lepily). Uvařenou rýži i mrkev necháme vychladnout.
Po vychladnutí smícháme rýži s mrkví a rozmixujeme. Ne na úplnou kaši, jen středně hrubě. Také můžeme rozmixovat 2/3 jemněji a zbylo třetinu přidat nerozmixovanou. Vzniklou hmotu tvarujeme do malých, ne moc vysokých placiček, velkých přibližně 6×6 cm. Pečeme na dobré pánvi s nepřilnavým povrchem, kterou pouze potřeme olejem. Z každé strany smažíme placičky na mírném ohni přibližně 4-5 minut.
kk

Rady a tipy:

  • Zkoušela jsem péct placičky i v troubě, ale jelikož nejsou spojené vajíčkem, moukou nebo něčím jiným, jsou velmi křehké, takže je na plechu obtížné je obracet a z pečícího papíru nejdou odlepit, aniž by se celé rozlámaly.
  • Pokud pro Vás budou málo slané, což se může stát, jelikož se rýže nesolí, tak přidejte k rýži 20 minut před koncem varu trochu soli, nebo do směsi uvařené rýže a mrkve kápněte před mixováním sojovou omáčku Tamari.
  • Výborné je konzumovat placičky společně s cizrnovým hummusem a trochou kvašené zeleniny.
  • Zároveň si můžete udělat placičky samostatně jako svačinu.
  • Chutnají výborně i studené.
Advertisements
 

Vlastnosti: , , , , ,

11 responses to “Mrkvovo-rýžové placičky

  1. chroustiik

    19/04/2012 at 14:19

    to vypadá jedle:) díky za recept, určitě vyzkouším… třeba v týdnu po půstu:) pěkný den!

     
  2. Jana

    25/10/2012 at 09:56

    To bude můj dnešní oběd. Akorát humus dnes nezvládnu, tak budou s bramborovou kaší a salátem. Pak napíšu, jak chutnaly.

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      25/10/2012 at 16:47

      Pokud si dáváte jídlo bez jakékoliv živočišné potraviny, měla by se v jednom jídle dodržet kombinace obiloviny s luštěninou, která Vám zajistí komplexní bílkoviny. Placičky jsou z rýže a k nim je záměrně hummus s cizrny, což je ideální kombinace. Určitě nevadí, pokud si je dáte s bramborem, ale kdyby jste pak ostatní jídla také nesprávně nakombinovala, mohou Vám chybět bílkoviny. Takže vždy myslete na to, zda v čistě rostlinném jídle máte obilovinu i luštěninu ;-)

       
  3. Jana

    26/10/2012 at 07:26

    Děkuji za radu. Musím říct, že když jsem si placičky dala na talíř s tou kaší, tak jsem si řekla,že to vlastně nebude vůbec to pravé ořechové….rýže a brambory? Takže příště s hummusem. A jinak placičky byly OK.

     
  4. daniela gonzalez

    06/05/2013 at 20:51

    Jsem uplny barbar na zdravou vyzivu ale rada se poucim. Pro nas, komu je zdrava vyziva cizi, by se hodilo kdyby clovek mohl na neznamou potravinu kliknou a dozvedet se o ni vice. Nechci tady obtezovat a ptat se na kazdou me neznamou potravinu na kterou sem pri cteni narazila. Nicmene, ale je to zde prijemne cteni a clovek se dozvi mnoho novych info. Pani ( ci slecna?! ;o) vypadate velmi mlade :o)) Skramlikkova je velmi trpeliva s kazdou korespondentkou coz velmi ocenuji a obdivuji :o)) Preji vam vsem krasny zbytek dne!

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      07/05/2013 at 13:51

      Dobrý den, snažím se při zařazení méně známe, či neznámé potraviny udělat proklik na informace o ní, nebo něco málo zmínit přímo v textu, ale pokud ji používám opakovaně, už to nedělám, tak Vám děkuji, že jste mě upozornila, že bych to měla dělat stále, informace se vždy hodí ;-) Děkuji za pěkný komentář. I Vám přeji krásný den. J.

       
  5. martina

    11/02/2014 at 16:31

    dobrý den,
    dá se řasa něčím nahradit? (špenát, rukola, aj.?) nebo to jde úplně bez toho?
    díky

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      12/02/2014 at 16:56

      Dobrý den, řasa se dává kvůli obsahu minerálů a zdravé soli, takže špenát ani rukola se jí v tomto ohledu nevyrovná. Ale samozřejmě to můžete dělat zcela bez ní. Na chuti to nepoznáte, ale jídlo pak bude mít nižší obsah těchto cenných látek. J.

       
  6. Petra

    20/04/2014 at 09:21

    Dobrý den, recept vypadá velice zajímavě, jen bych se chtěla zeptat kolik je to porcí. Předem děkuji za odpověď.:)

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      22/04/2014 at 12:42

      Jééé, to mi nějak ujelo, děkuji za upozornění. Porce je pro 2 -3 jídla a počítá se s tím, že se přidají k luštěninové kaši. Vytvoří se tak komplex obilovina, luštěnina, zelenina. Hezký den

       

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: