RSS

Vařený oves s jablky a praženými mandlemi

16 bře

Že jste ještě nikdy nejedli oves? Nevadí, prostřednictvím tohoto receptu máte možnost se s ním velmi chutně seznámit. Jedná se o obilovinu s obsahem kvalitních sacharidů, vlákniny a dalších cenných látek, které můžou přinášet prospěch vašemu zdraví a kondici. Více informací o složení a nutričních hodnotách ovsa si můžete přečíst zde.

Suroviny:    / 2 porce

Příprava:   / délka přípravy 1 hodina a 10 minut

Před samotnou přípravou je dobré oves společně s řasou na 12 hodin namočit. Nejlépe večer. Ráno poté oves slijeme, v sítku propláchneme a i s řasou dáme vařit. (Raději jsem vodu odměřila přesně, aby pro vás příprava byla co nejjednodušší → na 120g ovsa použijeme 800 ml vody). Do vody přidáme sůl a nakrájené jablko, a to tak, že ho rozkrojíme na půl, vykrojíme jádřinec, poté jablko položíme rozříznutou plochou na prkénko a krájíme na tenké půlměsíčky. Vaříme bez pokličky a občas promícháme, zvláště ke konci vaření, kdy už v hrnci není skoro žádná voda. Množství vody je vyměřené tak, že po hodině vaření nám v hrnci žádná nezbude, takže nic neslíváme. Než se oves dovaří, na suché pánvi zlehka opražíme sekané madle. Hotový oves rozdělíme do dvou mističek a posypeme mandlemi.

Rady a tipy:

  • Pokud nemáte čas, čekat ráno hodinu na uvaření ovsa, posuňte přípravu tak, že oves namočíte ráno a večer uvaříte. Následující ráno si pak můžete oves už jen ohřát (nejlépe v kastrůlku), nebo ho vložíte do uzavíratelné misky a vezměte kamkoliv s sebou.
  • Mandle můžete použít celé a sami si je nasekat na libovolnou velikost.
  • Tento pokrm je vhodný jako snídaně, nebo dopolední svačina.
  • Jako odpolední svačinu si ji mohou dovolit lidé více aktivní, pro které není udržení váhy problém.
  • V chladničce vám vydrží vařený oves 2 – 3 dny.
Reklamy
 

Vlastnosti: , , , , , , ,

12 responses to “Vařený oves s jablky a praženými mandlemi

  1. Terka

    27/02/2013 at 07:54

    Dobrý den, děkuji moc za super recept, velmi chutná snídaně! Akorát jsem do ovsa ještě zamíchala malý bílý jogurt a měla jsem z toho takovou kaši, protože ráno bez jogurtu bych asi nepřežila :-). přeji hezkký den, Tereza Š.

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      28/02/2013 at 08:45

      Chuťově to asi s jogurtem nebude špatně, ale je to makrobiotická snídaně, kam živočišné potraviny nepatří, takže jste přidáním jogurtu snížila zdravotní prospěšnost. Tato snídaně je založená na složitých sacharidech, které se vyznačují pomalým vstřebáváním, a oves je velmi vydatná obilovina, takže i bez jogurtu nebude glykemický index tak vysoký, jako třeba u snídaňových cereálií. Zkuste to jednou bez něj ;-)

       
  2. Terka

    27/02/2013 at 08:05

    Ještě jsem se chtěla zeptat, myslíte, že nevadí, že jsme použila místo řasy Kombu řasu Arame? postup jsem pak udělala stejný, nevím však, zda třeba u této řasy není to namáčení na 12 hodin zbytečné, děkuji Tereza Š.

     
  3. Lenka K.

    16/10/2016 at 20:44

    Pěkný večer paní Jano, hledám recepty pro návratový týden. Tento mne zaujal, nemám ale doma oves. Mohu zkusit udělat z kamutu? Děkuji, Lenka

     
  4. Lenka K.

    17/10/2016 at 11:00

    Pěkný den paní Jano, tak jsem nakonec uvařila ten kamut. Protože v návratovém jídelníčku po půstu píšete, že ovoce má být až od 5. dne, nedala jsem tam jablko, ale necelou lžičku sirupu z ječného sladu. Je to tak v pořádku? Děkuji.

     

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: