RSS

Jablko místo CocaColy

14 bře

    Byla jsem oslovena s nabídkou uskutečnit pro žáky 6. tříd ze ZŠ Metelkovo náměstí v Teplicích přednášku o zdravé výživě. S radostí jsem ji přijala, protože kde jinde by měla začít osvěta zdravého stravování, než u dětí?

    Velmi mě překvapil zájmem dětí o informace. Nestyděly se zeptat, a tak pokud měly k čemukoliv dotaz, měly možnost mne přerušit a ihned se k probíranému tématu vyjádřit. A dotazy měly téměř ke všemu, z čehož jsem byla nadšená, a přesvědčilo mě to o jejich zájmu k dané věci. Na začátku dostal každý žák obal od určité potraviny, takže si v průběhu přednášky mohly děti ověřovat informace v praxi. Také jsem připravila materiál s informacemi pro rodiče, který si každý žák odnesl domů.

Jak celá akce dopadla si můžete přečíst v tomto článku vyjmutém z Teplického deníku ze dne 8.3.2012

    1.3. navštívila ZŠ Metelkovo nám. výživová poradkyně Jana Škramlíková.  Dvouhodinové setkání v příjemné atmosféře plné dotazů bylo největším důkazem, že žáci mají skutečný zájem o to, co jíst, proč právě „to“ naopak nejíst, naučili se zorientovat v „tabulkách“ na etiketách obalů výrobků, společně zapřemýšleli nad skladbou jídelníčku…

    Nejlepším obrázkem o přínosu příjemného a především na informace plného setkání jsou slova samotných žáků. Jen namátkou:

„Naučila jsem se toho hodně nového a snažím se to dodržovat.

„Už si nedám Coca Colu místo jablka, ale jablko místo  Coca Coly. Je to rada do života.“ (L. Rejzková)

„Když jsem přišel domů, hned jsem si dal bílý jogurt s nakrájeným banánem. Od této chvíle jím a budu jíst zdravěji.“ (O. Vorlíček)

„A já sama jsem se chytla za nos a opravdu jím a piji s jiným přístupem než kdy předtím.“ (K. Bartošová)

„Rozhodl jsem se žít zdravěji.“ ( M. Příman)

„Uvědomila jsem si, že zdraví je pro mě na 1. místě.“ (N. Beranová)

„Ten den, kdy jsme měli přenášku o zdravé výživě, jsem chtěl jít do McDonaldu, ale nešel jsem…“ (M. Beránek)

„ …budu se snažit jíst zdravě. Za tuto přednášku bych chtěl J. Škramlíkové moc poděkovat.“ (J. Pospíšil)

No řekněte, není ta naše mládež zlatá?

Žáci6. Aa B a M. Richterová

Všem dětem děkuji za pozornost, zvídavost a vytvoření celkově příjemného prostředí pro mne, jako přednášejícího. Děkuji za kladné hodnocení a doufám, že vám nadšení pro zdravé stravování vydrží co nejdéle, nejlépe napořád.  

 

Vlastnosti: , , , , ,

One response to “Jablko místo CocaColy

  1. Green Coffee

    19/06/2014 at 00:09

    Kola je na nic, to naštěstí ví dneska čím dál více lidí :)

     

Zanechat Odpověď

 
