RSS

Jak nepřibrat o Vánocích

23 pro

Pokud jste se do teď snažili dodržovat ve svém jídelníčku zásady racionálního stravování, rozhodně neházejte o Vánocích vše za hlavu. Přečtěte si pár rad, jak si pod stromeček nenadělit nechtěné kilogramy navíc →

Cukroví 

  • Cukroví si dopřejte raději dopoledne a v přiměřeném množství. Je vhodné, nandat si menší porci na malý talířek, a tu si s potěšením sníst. Rozhodně cukroví nepojídejte z velkého tácu, tam nikdy nebudete mít přehled, kolik jste toho vlastně snědli. Dopoledne tento talířek zařaďte buď jako snídani, nebo svačinu. Vyhněte pojídání cukroví mezi jídly, akorát tím navyšujte celkový denní energetický příjem.
  • Pro představu, jeden kousek cukroví bez náplně, například vanilkový rohlíček, má kolem 50 kcal, a třeba takový ořech plněný krémem kolem 100 kcal i více. Pro srovnání – průměrná energetická hodnota normálního oběda je 400 – 700 kcal, to máme v přepočtu na cukroví tak 6 kousků.
  • Možná, že ve chvíli, kdy koukáte na tác s cukrovím, říkáte si: „tomu neodolám“. Ale nemějte pocit, že když si to nedáte, o něco se šidíte, nebo ochuzujete. Pokud tomu odoláte, stejně si později už ani nevzpomenete, že jste někde odmítli kus cukroví, a určitě nebudete litovat, že jste si ho nedali.
  • Místo cukroví můžete mlsat ovoce. Obsahuje sice také značné množství cukru, ale oproti cukroví se nejedná o energii ve formě prázdných kalorií. Obsahuje vodu, vlákninu, vitaminy a minerály a také má nízký glykemický index.

Bramborový salát, chlebíčky, jednohubky aj. 

Někdo není na sladké, jeho zkázou však bývá bramborový salát. Tak tomu ale také být nemusí.

  • Místo tučné majonézy použijte nízkokalorickou, a přes to velmi chutnou tofunézu. Když necháte salát do druhého dne odležet, věřte mi, že nepoznáte rozdíl.
  • Nedělejte salátu ohromné mísy, protože dokud ho nedojíte, stále ho budete mít na talíři, mnohdy už na něj ani nebudete mít chuť, ale přece ho nemůžete nechat zkazit…
  • Častou chybou bývá skutečnost, že si mnohdy bramborový salát nedáte jedinkrát za celý rok a přes Vánoce to pak všechno doháníte. Proč si neudělat bramborový salát třeba v únoru, červnu nebo v září.
  • Na jednohubky chlebíčky aj. volte méně tučné pomazánky (místo másla a jiných tuků použijte jako základ pomazánek tvaroh). Tvrdý salám vyměňte za libovou šunku, volte méně tučné sýry a ke všemu přidejte kousek zeleniny.
  • Chlebíčky, jednohubky atd. se snažte také zařadit jako normální jídlo, například jako odpolední svačinu. Jedním z důvodů vánočního přibírání na váze totiž je, že se mnohdy celý den stravujete jako v kterýkoliv jiný den, ale běžná jídla ještě v mezičasech prokládáte cukrovím, chlebíčky, čokoládkami z kolekce, atd. Takže pokud chcete tyto lahůdky konzumovat, zařaďte je jako jedno z běžných denních jídel a ne jako zákusek po nich.

Lenošení 

  • i 23.12. je normální den, tak ještě před těmi třemi dny volna využijte nabídky sportovních center a namožte si tělo, ať máte posléze důvod si odpočinout. Věřte mi, že se vám pak bude lenošit mnohem lépe, když bude cítit jemně namožené svaly a bude vás hřát pocit, že jste nezaháleli a něco pro sebe před svátky udělali.
  • Stejně tak týden mezi Vánocemi a Silvestrem je plný normálních všedních dnů, tak nezahálejte a naplánujte si třeba rodinný výlet.

Věřím, že si Vánoce maximálně užijete, lehký hřích nikomu neuškodí, ale všeho s mírou. Přeji vám, ať vám o Vánocích chutná, pořádně si odpočiňte a buďte šťastní.

Reklamy
 

Vlastnosti: , , , ,

3 responses to “Jak nepřibrat o Vánocích

  1. chroustiik

    25/12/2011 at 03:10

    Dobrý den, díky za podnětný článek. Jak tak koukám, stihla jsem jen za Štědrý den napáchat hodně hříchů… ajajaj, to cukroví… je tak těžké odolat…. kdo někdy vyzkoušel marcipánové trubičky z Cukrárny Stáňa, ví, o čem mluvím:) a to letos (bohužel? naštěstí?:) neměli pečený marcipán… uááá

     

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: