RSS

Kapustová polévka s červenou čočkou

12 říj

Začal podzim a s ním přišlo i chladné počasí. V takové době je vhodné jíst potraviny  a pokrmy, které naše tělo zahřejí. Takovými potravinami však určitě není letní zelenina jako např. rajčata, okurky, ledový salát a jiné potraviny, které mají na naše tělo ochlazující vliv. Je tedy potřeba se změnou ročního období začít obměňovat i náš jídelníček →  mísu zeleninového salátu vyměníme za misku zeleninové polévky.

Kapustová polévka  s červenou čočkou

Suroviny:  34 porce

Příprava:

1,5 litru vody vlijeme do kastrůlku a do ní vsypeme propláchnutou směs na polévku a červenou čočkou. Přidáme zeleninový bujon s mořskou řasou a přivedeme k varu. Vaříme pod pokličkou na mírném plameni 30 minut. Poté do polévky přidáme nakrájenou kapustu s cibulí (tu nakrájíme na půlměsíčky), sůl, sojovou omáčku a vaříme dalších 15 minut. Jako poslední přidáváme postupně za stálého míchání  pohankovou kaši a ještě 5 minut provaříme. Polévka je hotová.

Tipy a rady:

  • Polévka je vhodná jako hlavní chod, jelikož obsahuje všechny potřebné složky a tvoří tak komplexní pokrm se všemi živinami.
  • Je vhodná k obědu, večeři, případně i svačině či snídani.
  • Méně obvyklé suroviny použité pro přípravu této polévky jistě využijete i v jiných receptech, proto se nebojte je zakoupit bez pocitu, že vám zbytek balení bude doma bezúčelně ležet.
  • Místo pohankové kaše můžete na zahuštění použít hrašku.
  • Druhý den je polévka ještě chutnější ;)
  • Ze zbylé kapusty si udělejte pickles.

 

 

Vlastnosti: , , , , , ,

15 responses to “Kapustová polévka s červenou čočkou

  1. Výborný tip na večeři.Díky.

    12/10/2011 at 19:29

    Dobrý večer.Máte naprostou pravdu.Já miluji saláty.Místo cukru přidávám nejraději jablka nebo hrozno.Ale jakmile se ochladilo nemám na ně vůbec chuť.Na snídaně miluji jakékoliv kaše ,nejvíce ovesnou s banánem a vlašskými ořechy.Horší je to vymýšlet něco lehkého na večeři aby to obsahovalo všechny 3 složky B,S a minimum tuků.Takže jsem ráda tomuto receptu a hned zítra ho vyzkouším.Inspiruji se i stránkami http://www.varimezdrave.cz/.Jsem zdravá a rozhodně nepreferuji dělenou stravu ale jídla jsou tam ůžasné.:-)Šárka Masláková.

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      13/10/2011 at 07:36

      Dobrý den, děkuji za velmi krásný komentář. Ano, máte pravdu, stránky varimezdrave.cz jsou úžasné, od autorky mám i knihu, která je stejně úžasná. Co se týče polévek, postupně se budu snažit přidávat další recepty. Vždyť zima je tak dlouhá =D Příjemný podzim přeje Jana

       
  2. Honza Převrátil

    14/10/2011 at 16:01

    Dobrý den, dá se, prosím použít i sojová omáčka Tamari, nebo má oproti Johnsen Shoyu jinou chuť? Děkuji.

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      14/10/2011 at 16:33

      Dobrý den, ano, dá se použít i Tamari. Dalo by se říct, že Tamari má lepší chuť než Johnsen Shoyu, její chuť se dosti blíží běžně používané sojové omáčce, což se o Johnsen Shouy říci nedá.

       
  3. Hanka

    18/11/2011 at 16:45

    Dobrý večer, vyzkoušela jsem recept, jen místo pohankové kaše jsem použila pohankovou lámanku (dala jsem jí tam dřív, aby se provařila). Musím říct, že jsem byla velmi mile překvapená, jak jsem si pochutnala – kapustu normálně moc nemusím. 2 porce jsem dala zamrazit, tak uvidím, jaká bude po rozmrazení. Díky.

     
  4. Hanka

    23/11/2011 at 19:13

    Dneska jsem přišla prochladlá domů a došlo na první zamrazenou porci. A musím říct, že to byl dobrý nápad:-))) Jenom velikost porce jsem nějak neodhadla, tak mám i sváču na zítřek.

     
  5. Jana

    12/09/2012 at 20:32

    Dneska jsem ji vařila k večeři a povedla se. Chutnala i manželovi, takže taky moc děkuji za dobrý tip. Kapustu také jinak moc nemusím. Včera jsem objevila Vaše stránky a jsem za ně vděčná, je tu plno dobrých receptů a zajímavých článků. Dala jsem se na zdravou výživu teprve nedávno, takže Vaše stránky mi přišly úplně vhod. Děkuji

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      13/09/2012 at 14:08

      Ještě jednou děkuji. Jsem ráda, že polévka chutnala i manželovi, a také, že mé stránky jsou pro Vás inspirací. Velmi mě to těší. Přeji krásný den

       
      • Jaroslava

        07/11/2013 at 14:41

        Dobrý den, čirou náhodou jsem narazila na Vaše zajímavé stránky a velice mě nadchly Vaše recepty, hlavně proto že jsou zdravé mockrát Vám za ty recepty děkuji. Prosím Vás potřebovala bych poradit. Mám neustále nafouklé bříško a ráda bych se toho zbavila ale nevím jak. Poradila by jste mi prosím, jak bych se měla stravovat a čeho se ve strávě vyvarovat. Předem Vám ještě jednou děkuji za odpověď.

         
      • Jana Škramlíková, DiS.

        13/11/2013 at 14:26

        Dobrý den, děkuji, jsem ráda, že se Vám stránky líbí. S vaším problémem to není tak jednoduché. Jednak můžete mít nafouklé bříško z nesprávně složené stravy (příliš syrové, nebo nadýmavé zeleniny, špatně uvařené luštěniny, nebo luštěniny konzumované ve velkém množství atd), dále to může být nepravidelností jídel. Pokud máte mezi jídly velké, nebo naopak krátké pauzy, může to způsobovat trávicí obtíže. Dalším faktorem může být potravinová alergie. je možné, že špatně trávíte mléčný cukr (laktózu), nebo lepek. Na zjištění je dobré vždy na týden tuto složku vyloučit z jídelníčku. Taky můžete mít problém se slinivkou, která produkuje trávicí enzymy. Je toho opravdu hodně, co způsobuje nepohodlí v břiše, ať už je to problém v žaludku, nebo ve střevech. Určitě bych doporučovala alespoň jednu návštěvu u dietologa, aby se Vám podíval do jídelníčku. Je možné, že je to jen banální chyba ve složení stravy, která se snadno vyřeší. Hezké odpoledne J.

         

Zanechat Odpověď

 
