RSS

Uzené tofu s brokolicí a kukuřicí s celozrnnými těstovinami

02 kvě

Uzené tofu už není jen v nabídce obchůdků se zdravou výživou. Běžně se s ním můžeme setkat ve větších obchodních sítích jako je Interspar, Billa nebo Tesco.

Co je TOFU, proč je dobré ho zařadit do našeho jídelníčku a jak s ním zacházet?

Tofu – také nazývané sojový tvaroh.  Vyrábí se ze soji a vzniká srážením sojového mléka. Obsahuje dobře stravitelné bílkoviny, málo tuku a žádný cholesterol. Obsahuje hodně hořčíku, vápníku a železa a také má vitamin B.
Po celém světě je oblíbené hlavně mezi vegetariány, protože je díky vysokému obsahu bílkovin vhodnou náhradou masa. I pro nevegetariány ale může být vhodným obohacením jídelníčku.
Proč je dobré maso nahrazovat? Maso je velkým zdrojem nasycených tuku a cholesterolu. Uzeniny jsou pak ještě bohatší o vysoký obsah soli a přídatných látek. Nasycené tuky, cholesterol a nadbytek soli mají vysoký podíl na vzniku onemocnění srdce a cév.
Tofu je možné připravovat na sladko i na slano. Zároveň ho můžeme konzumovat studené, stejně tak jako tepelně upravené.  Prodává se v různých formách – přírodní, uzené, marinované, bylinkové, s řasami, se zeleninou atd. Používá se také jako základ pro bezmasé náhrady uzeniny jako jsou – tofu karbanátky, tofu párky, tofu salámy aj.  

 Suroviny:  2 porce

  • 300g brokolice
  • 200g sterilované kukuřice
  • Balíček uzeného tofu
  • 120g celozrnných těstovin (nevařených)
  • Zeleninové koření se solí (solčanka, vega)
  • Sůl
  • Řepkový olej

Příprava:

Nejprve si dáme vařit vodu na těstoviny. Než se těstoviny uvaří, hravě zvládneme připravit celé hlavní jídlo. 
Oddělíme růžičky brokolice, důkladně je promyjeme a vložíme do pánve. Podlijeme trochou vody a přidáme sůl nebo zeleninové koření se solí. Chvilinku dusíme na vodě, dokud se všechna nevypaří (asi 5 min). Poté přidáme kukuřici, lžíci řepkového oleje a smažíme na mírném ohni. Po chvilce vložíme na kostičky nakrájené tofu. Opět chvilinku smažíme na téměř suché pánvi. Ve finále přidáme uvařené těstoviny, ještě 2 minutky mícháme na pánvi a jídlo je hotové.

Tipy: 

  • Místo uzeného tofu můžete příště vyzkoušet jinou variantu, například tofu marinované nebo s řasou.
  • Uzeným tofu můžete nahradit uzené maso v jakémkoliv typickém pokrmu, například halušky s uzeným, šunkofleky atd.
  • Tofu v jakékoliv formě můžete → přidat místo masa do zeleninového salátu,
    → nakrájet na tenké plátky a zapéct do toustů,
    → nebo položit na chleba místo sýra.
Reklamy
 

Vlastnosti: , , ,

One response to “Uzené tofu s brokolicí a kukuřicí s celozrnnými těstovinami

  1. eliška

    27/10/2014 at 12:06

    skvělé jídlo

     

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: