RSS

Zdravá snídaně – Ovesná kaše

17 úno

Vločky, a nejen ty ovesné, jsou výborným zdrojem rozpustné i nerozpustné vlákniny, která zlepšuje trávení, působí jako prevence zácpy, napomáhá regulovat hladinu krevního cukru a cholesterolu. Kromě toho mají vločky vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitamínu B1, B6, železa a zinku. Obsahují také lecitin a fosfor. Vločky jsou velice dobře stravitelné a tak mohou být vhodným jídlem i před sportovním, či jiným fyzickým výkonem.

100g ovesných vloček obsahuje: 
1470 kJ / 348 Kcal;  bílkoviny 13,5 g, sacharidy 58,7 g, tuky 7,0 g, vláknina 10,0 g

Suroviny:  / 1 porce

  • 60g ovesných vloček
  • 200 – 250 ml mléka
  • ovoce podle chuti

Příprava:  / délka přípravy 5 minut

Do mléka přidáme ovoce podle chuti a spolu ohřejeme. Těsně před varem přidáváme za stálého míchání ovesné vločky do požadované hustoty (je lepší, udělat kaši trochu řidší, vločky totiž nabírají rychle hodně vody, a kdyby se kaše udělala hustá, než jí začneme konzumovat, bude nám v ní stát lžíce, jak bude tuhá.)

Mělo by stačit oslazení ovocem, pokud ale pro vás bude kaše málo sladká, můžete si jí přisladit sladěnkou (tekutý ječmenný slad), nebo jiným sladem či sirupem.Sladší kaši budete mít bez přidání sladidel i v případě, že místo krájení ovoce rozmixujete.

 Kaši můžete také připravit →

  • s banánem
  • se švestkami, mletým mákem, medem a kardamomem
  • s hroznovým vínem a kakaem
  • s kompotovanými meruňkami a sekanými vlašskými ořechy
  • se strouhaným jablkem, trochou citronu a skořice
  • s jahodami, vanilkou a mandlemi
  • s ovocným džemem bez přidaného cukru

Rady a tipy:

  • Kaši konzumujte nejlépe k snídani, nebo v menším množství k dopolední svačině.
  • Kromě ovesných vloček můžete použít také vločky pohankové, špaldové, pšeničné, žitné aj.
  • V obchodě jsou k dostání již hotové instantní obilné kaše. Většinou se prodává krabička s obsahem 4 pytlíků – tedy 4 porcí. Jenže energetická hodnota jedné kaše odpovídá jen poloviční porci vaší snídaně. Místo čerstvého ovoce je v ní jen pár kousíčků ovoce sušeného, a k tomu ještě aroma a barvivo. Část vloček je také nahrazen bramborovým škrobem. Myslím, že se určitě vyplatí, věnovat si ráno 5 minut času a připravit si kvalitní snídani, bez náhražek kvalitních surovin. Uvidíte, že vám bude i víc chutnat.
  • Můžete připravit větší porci a posnídat spolu s partnerem či dětmi. Taková rána jsou k nezaplacení.
  • Vločky nemusí sloužit jen pro přípravu kaše, dají se použít do pomazánek, na zahušťování, pro přípravu karbanátků či bramboráčků. I těmto receptům se zde budu věnovat.
Reklamy
 

Vlastnosti: , ,

13 responses to “Zdravá snídaně – Ovesná kaše

  1. doctor

    18/03/2013 at 14:38

    Diky, zkusim si takovou snidani udelat, sackove ovesne kase jsou celkem dobre, uvidime jak bude chutnat vlastni vyroba

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      21/03/2013 at 14:31

      Někdy je těžké, bojovat z potravinami plnými chemického barviva, aroma atd. aby se vyrovnali těm doma vyrobeným z opravdových surovin. Ale jde to ;-)

       
  2. Vojta

    12/07/2013 at 11:56

    Snídaně za 1,5 minuty. Možná to bude vypadat, že zveřejňuju co je běžně známé a navíc není z mé hlavy, ale třeba to někomu pomůže. Při hubnutí jsem začal snídat tuto nevařenou kaši. Asi 60 g /malý hrníček/ vloček zaleju mlékem do misky asi 3 dl. Přidám na makovém mlýnku umletá semena dýně, slunečnice, sezamu, ořechy, lnu, apod. /skladovaná v lednici/ a lžičku medu. To vše dám večer do lednice a ráno ohřeju v mikrovlnce. I když už nemám potřebu hubnout u této snídaně jsem zůstal a bez dalšího jídla klidně vydržím do oběda i když běhám, jezdím na kole apod.

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      19/07/2013 at 10:27

      Příjemná kombinace, jen ten ohřev v mikrovlnce bych raději doporučila přesměrovat na sporák. Jinak není co dodat, snídaně, která dodá energii, vlákninu, zdravé tuky a ještě dobře chutná a zasytí ;-)

       
  3. Markéta Ondrušová

    24/07/2014 at 20:58

    Dobrý večer,
    chtěla bych se zeptat, kde najdu recepty: Vločky nemusí sloužit jen pro přípravu kaše, dají se použít do pomazánek, na zahušťování, pro přípravu karbanátků či bramboráčků. I těmto receptům se zde budu věnovat.
    Děkuji

     
  4. verča

    23/09/2014 at 14:08

    Já používám jako oslazení do vloček sirup fruhstucks je to sirup s medovou příchtí je dobrý a dovážen z Německa :)

     
  5. Jana

    07/10/2014 at 08:18

    Tipy na ovesné kaše jsou vynikající díky za ně,jsou moc dobré a hlavně zasytí.

     
  6. Kateřina

    27/03/2015 at 22:05

    Dobry den
    Chci se zeptat jestli je mozne snidat ovesnou kasi kazdy den a nepribirat po tom?? Delam 40 g vlocek a 100 ml vody a 50 mleka nebo sojoveho mleka a dosladim trochou datloveho sirupu a pridam boruvky, jahody nekdy maliny nebo banany a par mandli. Tak jestli se muze jednat o dietni jidlo. Dekuji

     

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

 
%d bloggers like this: