RSS

Ořechová bábovka s banány a kakaem

21 říj

I pečení se dá zmáknout hravězdravě a také velmi chutně.  Mohlo by se zdát, že bábovka už je klišé, ale proč nezačít zrovna u ní? Nejeden druh bábovky možná koupíte ve spoustě pekařství, ovšem kdo ví, které suroviny byly pro její přípravu použity. Jednu věc ale nekoupíte v žádném pekařství, a to je nádherná vůně, která při pečení zaplaví celý dům.

Suroviny:

  • 280g špaldové hladké mouky
  • 100g cukru krupice nebo krystal
  • 250 ml vlažného mléka
  • 1/2 hrnku oleje (rafinovaný řepkový nebo olivový)
  • 3 vejce
  • 15g prášku do pečiva bezfosfátového
  • špetka soli
  • 100g vlašských ořechů
  • 2 velké banány
  • 2 vrchovaté polévkové lžíce kakaa
  • Glukopur na posypání (hroznový cukr)
  • tuk na vymazání a strouhanka nebo hrubá mouka na vysypání formy

Příprava:

Do mísy dáme mouku, cukr, mléko, olej, vejce a špetku soli. Ořechy rozdrtíme na menší kusy (tip: jelikož ořechy při drcení mají tendenci létat po celé kuchyni, je dobré je zabalit do utěrky nebo jiného čistého plátna a drtit přes něj. Pak je jen vysypete do mísy k ostatním surovinám. Výhodou také je, že na utěrce vám ulpí dost jemných hořkých slupek). Banány rozmačkáme vidličkou a spolu s kypřícím práškem přidáme ke zbytku surovin. Vše zamícháme a naposled přidáme kakao. Je možné dát kakao jen do poloviny těsta a vytvořit tak mramorovou bábovku, ale to už je na vás=o)

Pečeme 30-40 minut při 180-200oC (plynová trouba stupeň 3-4)

Rady a tipy: 

  • Hotová bábovka je výborná s polotučným měkkým tvarohem. Výsledkem je bezvadná snídaně. (Přidáním polotučného tvarohu doplníte jídlo o bílkovinu a zároveň snížíte glykemický index)
  • Kakao můžete nahradit karobem a pokud máte alergii na laktózu, použijte místo kravského mléka sojové nebo obilné.
 

Vlastnosti: , , , , ,

12 responses to “Ořechová bábovka s banány a kakaem

  1. Hanka

    12/08/2011 at 20:37

    Vyzkoušela jsem a výsledek byl nad očekávání, troufnu si napsat, že měla fenomenální úspěch! Místo tvarohu jsem si dala bílý jogurt.

     
  2. Veronika

    04/11/2011 at 22:04

    Bábovku jsem také vyzkoušela, ale nedala se jíst. Olivový olej v ní byl moc cítit, i když jsem tam dala jen 1/4 hrnku. Můžete mi poradit, jaký jiný olej mám použít? Děkuji

     
  3. Tereza

    20/03/2012 at 22:41

    Tak se na ni chystám tento víkend, držte palce!

     
  4. Eva

    27/04/2012 at 11:05

    Dobrý den,
    bábovku jsem vyzkoušela a byla vynikající, akorát jsem použila 1/2 množství cukru, dokonce si ji pochvaloval manžel, takže zítra bude opět sobotní zdravá snídaně.

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      27/04/2012 at 14:33

      Dobrý den, děkuji. Jsem moc ráda, že Vám chutnala a tím víc, že v ní bylo o polovinu méně cukru. Čím méně cukru, tím lépe.

       
  5. Jana

    06/11/2012 at 09:25

    Nedá mi to a musím také napsat. Musím říct, že bábovka je jedna z nejlepších, co jsem kdy upekla. A opět jsme se s manželem olizovali oba dva. Už se doma tomu řehtáme, protože vlastně tento podzim trávíme s Vámi, Jani. Mám jeden dobrý tip, ze kterého jsem jásala metr vysoko. Mám vždy velký problém vyklopit bábovku, ikdyž se snažím formu pečlivě vymazat. Pořídila jsem si ve Zdravé výživě Hronov slunečnicový olej ve spreji, kterým jsem formu vystříkala a potom vysypala moukou a bábovka se krásně vyklopila. To se mi ještě nikdy takhle nepovedlo. A ještě bych se chtěla zeptat, zda je tato bábovka vhodná jednou za čas k snídani, když se snažím zhubnout? Děkuji za odpověď.Jana

     
    • Jana Škramlíková, DiS.

      06/11/2012 at 14:52

      Dobrý den, jsem moc potěšená, já tu bábovku také mám moc ráda. Děkuji za tip s olejem. Bábovku si můžete dávat ke snídani v množství cca 100 – 120g,nebo k dopolední svačině v množství 50 – 60g, v obou případech doplněnou bílým jogurtem, nebo kefírem. Je strašně fajn, že to, co vaříte, chutná i Vašemu muži, to často nebývá ;-)

       
  6. Eva

    17/11/2016 at 16:22

    Dobrý den Jani, před chvílí jsem dopekla, dělala jsem z poloviční dávky,zatím mi banán v žádném těstě nechutnal,takže pro jistotu:o)Musím říct,že je vynikající, méně sladká,ale to já ráda,cukr ubírám všude a kdo chce, může si přicukrovat.Špaldová mouka super,já z ní pravidelně peču chlebík, ale do moučníků jsem ji zatím nedávala, jen do palačinek, určitě začnu:o)
    Přeji Vám krásné nadcházející vánoční období Vám i celé Vaší rodině a díky za fajn recepty.

     

Zanechat Odpověď

 
